aromamarketing

Marketing zapachowy a wzrost sprzedaży

By Sierpień 31, 2018 No Comments

Aroma marketing a wzrost sprzedaży 

Chyba każdy choć raz był w takim miejscu, z którym pozostały u niego tylko pozytywne skojarzenia. I sprawa wcale nie leży w ludziach ani w konkretnych przedmiotach, ani nawet w atmosferze. Miejsce wizualnie nie różni się od innych, ale jednak samo w sobie jest przyjemniejsze i chce się do niego wrócić. To, jakie skojarzenia wywrze na nas konkretne miejsce zależy nie tylko od wystroju czy serdeczności pracowników. Ogromną rolę gra również zapach. To właśnie w miejscach z przyjemnym, delikatnym, kojącym aromatem czujemy się dobrze, komfortowo i przytulnie. Takie miejsce w przyszłości wzbudza pozytywne wspomnienia.

Dlaczego lubimy otoczenie czystych, pachnących miejsc i przedmiotów? Węch to jeden z głównych zmysłów człowieka, która gra sporą rolę w postrzeganiu otaczającego nas świata. Odbieramy miejsca, przedmioty, konkretne zdarzenia nie tylko przez dotyk i wzrok, ale w dużej mierze również przez zapach. Ten zmysł jest często ignorowany i uważany za nieważny. A niesłusznie. Rola zapachu w życiu i świadomości człowieka jest zdecydowanie zbyt bagatelizowana. Być może ze względu na jego ulotność i częstą zmienność, gdyż wokół nas w przeciągu jednego dnia przetacza się tysiące różnych zapachów. Praktycznie wszystkie są zapamiętywane przez nasz organizm i rejestrowane w jednej z kilku grup, na przykład, przyjemne i nieprzyjemne. Człowiek jest w stanie rozpoznać lub nawet odtworzyć zapach, który poczuł wiele miesięcy, a nawet lat wcześniej.

Rolę zapachu w postrzeganiu świata wykorzystali specjaliści od marketingu. Obecnie na rynku istnieje szeroki wybór urządzeń, przeznaczonych do rozpylania olejków zapachowych. Ktoś może spytać, w jaki sposób to działa?  Otóż odpowiedź jest bardzo prosta. Jak już wyjaśniliśmy, zapach może zarówno zniechęcić, jak i zachęcić. W jaki sposób przyciągnąć klientów jeśli trudno o oryginalność wystroju, ponieważ wszystko wokół wyglądają jednakowo? Można go zwabić kuszącym zapachem. Każdy klient zdecydowanie lepiej zapamięta właśnie to miejsce, które będzie mu się kojarzyło z relaksującym aromatem, roztaczającym się w całym pomieszczeniu. W taki sposób woń wpływa na emocje człowieka. Naturalnie to, co wywołuje u nas pozytywne emocje sprawia, że chcemy do tego wracać.

Jaki powinien być zapach? Zapach, rozpylany w danym miejscu, bez znaczenia, czy będzie to salon samochodowy czy sklep z ubraniami powinien być delikatny, przyjemny i lekko pobudzający. Błędem jest używanie słodkich, chemicznych i nudzących zapachów, gdyż mogą być one odebrany źle przez alergików i podziałać przeciwne do pierwotnego zamysłu. Olejek powinien być dobrany odpowiednio do wystroju wnętrza, przedmiotów, znajdujących się w nim oraz do wielkości pomieszczenia.

Szeroki asortyment oferuje wybór różnych dyfuzorów zapachowych. Model należy dobrać do powierzchni pomieszczenia i oczekiwanej wydajności. Urządzenie jest często stosowane w salonach sprzedaży, biurach, galeriach handlowych, hotelach, klubach, salonach samochodowych. Jeśli chcesz pozyskać więcej klientów i sprawić, aby jeszcze do Ciebie wrócili, zainwestuj we właściwy rozpylacz, a na pewno nie pożałujesz swojego wyboru. Firma DOT pomoże w doborze odpowiedniego urządzenia oraz zapachu.

Marcin Wilk

Author Marcin Wilk

More posts by Marcin Wilk